Nana Suhana♥
ENTRY TWITER FACEBOOK TUMBBLR ASK FM
coklat itu cantik??
Friday, 1 June 2012 • 21:22 • 6 comments
assalamualaikum..


                                           
hari ni nana nak kongsi pasal coklat.. korang mesti suka makan coklat kan??? angguk cepat!! syokkan makan coklat.. apa coklat kegemaran korang? (nana= cadbury blackforest)..kadang-kadang dalam kelas mesti nana dan bestfriend nana curi-curi makan coklat masa cikgu mengajar.. pernah sekali kitaorang terkantoi..nasib baik cikgu tu baik kalau tak .." kamu berdua ni asyik makan coklat je..kalau dah makan coklat mesti banyak 'spare tyre' kan? so, hari ni cikgu nak belanja kamu berdua sauna free kat luar kelas supaya boleh hilangkan 'spare tyre' yang terlebih-lebih tu.."
perhh.. padu ayat tu..(hahahaha)..coklat ni ada banyak kebaikan (buat muka ketat...hahahah..sebenarnya baru tahu yang coklat ada kebaikan)

antara kebaikan makan coklat ialah:


  • kulit menjadi segar dan lembab ( sesuai untuk yang mempunyai kulit kering)
  • mencegah kedutan 
  • menegang dan menghaluskan kulit 
  • menjaga kelembut
  • kurangkan parut ( contoh: bekas jerawat)
  • lambatkan proses penuaan ( awet muda cara moden..^_^)
  • boleh menenangkan seseorang ( kalau nana marah, nana suka makan coklat)


keburukan coklat :



   



  • obesiti( coklat mengandungi kandungan gula, kalori, kafein dan lemak tepu yang tinggi)
  • merbahaya bagi pesakit migraine ( jika makan coklat berlebihan)
  • rosakkan gigi ( kalau tak gosaok gigi selepas makan coklat^_^)
ok..itu je yang dapat nana kongsi.. konklusinya, coklat ada banyak kebaikan dan keburukan...

>terima kasih kerana sudi membaca entry kali ini<


PASTFUTURE
MY WORDS
I am beautiful no matter what they say. Words can't bring me down. One day I 'll be a civil engineer ♥


ASK ME




OTHERS

 Readers




MONEY FOR FUTURE




MEMORY



BLOG ARCHIVE

part time???
last paper..^_^
tipu..
mid year examination
insan bergelar guru..
ICT LEARNING SMKBK


CREDIT

Template :N.Afiqah
Basecode :Masterly_elmo
Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
Pictures : We Heart It
Best View : Google Chrome