Nana Suhana♥
ENTRY TWITER FACEBOOK TUMBBLR ASK FM
seronok!! hari raya..
Friday, 17 August 2012 • 23:48 • 1 comments
assalamualaikum..:)
selamat hari raya,
hari untuk kita bersuke ria..
blablablabla..*maaf! aku tak tau lagu ni..

eh! hari raye tinggal 2 hari je lagi..korang dah buat persiapan lum?? baju raye tahun ni colour ape? aku colour pink, kuning, merah and cream *over-raya sbb bju smpai 4 pasang..kalau yang belum beli tu, lebih baik beli cepat..kalau tak nanti habis semua baju kat kedai tu aku beli biar padan muke korang tak de baju raye..hahaha..*kejam!! tengok tajuk kat atas tu?? aneh kan? aneh laa sangat~~
hari ni aku telah menyibukkan diri untuk tolong ibu buat kuih..haisyhh!! lambat betul kiteorang buat kuih raya..ye lah, ibu sibuk kerja. kalau nak harapkan aku,,,err..lebih baik tak payah sebab aku lebih suke membaham daripada membuat..sorry to say bro!!:) *jujur tak aku..??
sebelum cerite panjang darab lebar..aku dengan bangge diri nak kongsi resipi BISKUT ARAB...err..aku tak pasti ape maksud BISKUT ARAB..mungkin pak arab datang Malaysia, then dia hentam kerome buat biskut,,lalu jadilah biskut ARAB..selambek aku je buat definisi sendiri..

BISKUT ARAB(100 biji)

bahan-bahan:


1 kg tepung gandum

500 g minyak sapi


200g gula halus


ceri untuk hiasan

papercup

cara-cara:

  1. Ramas minyak sapi bersama tepung gandum sehingga menjadi doh.
  2. Uli doh bulat- bulat dan goyangkan dalam bekas gula halus.
  3. Kemudian ambil doh tersebut dan masukkan dalam papercup dan hias dengan ceri diatasnya.
  4. Akhir sekali bakar pada suhu 180 darjah celcius selama 20 minit.



~DAH SIAP~



ibu:    waa..akak dah pandai buat kuih..dah besar boleh buat kuih..*aku tukang bakar kuih je..
aku:   hehehehe..tu pun kalau akak rajin..*kembang sebentar
ibu:    nanti bile korang adik-beradik dah besar, ibu dah tak buat kuih lagi..ibu buat rendang dengan ketupat 
         je..sebab nanti korang semua belum tentu balik rumah..semua dah sibuk kerja dan belajar..semua tak 
         ambil cuti..*macam dalam drama pulak ibu aku ni..
aku:  err..mane ade bu..nanti kiteorang semua baliklah..
ibu:    hurmm..tak pe..ibu nak tengok bile korang dah besar..entah-entah korang langsung tak nak jenguk   
         ibu..*entah kenape, aku rase macam nak nanges je mase ibu cakap camtu..:(
aku:  alaaaa...nanti kalau ibu tak buat kuih, akak poskan kuih raye untuk ibu gune pos laju..nanti tinggal
         makan jea..tak yah buat..*err,..macam tak caye je aku cakap camni..
ibu:    kalau ibu dapat kuih tu, ibu terus layang je depan pintu sebab kuih tu semuanye kuih TUNJUK..*ceh!!
         yang ni aku mongak je..sorry ibu..:)

err tu je lah..eh! belum habis lagi..tadi aku, abang dan adik sempat merayakan raye kecil sebab belum diisytihar raye lagi. kiteorang dengan gayat ala-ala beruk telah mengebom jiran depan rumah dengan pom bang,bom pang,pom pang..hahaha..mercunlah...adik dan abang aku sanggup mensponserkan duit tabung diaorg untuk beli mercun..yang lagi dasyat..adik aku pergi seludup mercun kat sekolah..wooyoo..dasyat tu..aku yang dah lame kat sekolah tu tak pernah buat bende camtu..haisyhh..aneh..then, kiteorang pasang pelita same-same..sambil tu sempat snap gambar..sikit je..tak banyak pun..gambar aku tak de sebab aku tak pakai tudung..sorry..hahaha..aku takkan tunjuk gambar aku yang tak tutup aurat tu!!*muke serious ala-ala Kareena Kapoor..err..serious ke??

bajet model je adik aku ni..:P

happy tahap gaban sebab berjaya kalahkan jiran depan rumah waktu game BOOM BOOM CHACK..hahaha:)

pelita orang kampung je..


abang aku yang selalu serious kalau buat kerje..


adik, adik..


hehehe..ayah aku yang spotting sebab sudi tolong kiteorang pasang pelita..:D


kalau boeh nak snap banyak..tapi abang aku cakap camni " kak! kau jangan amek gambar tengah malam..kang hantu tumpang sekaki nak join amek gambar dengan kau baru padan muke kau..siap buat peace lagi hantu tu.." 
bile aku dengar je ayat tu..terus stop snap gambar..hai maklumlah..ana manyak takut sama itu hantu..hahaha..
oklah..tu je yang dapat aku taip..bye and SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN~~
bantal busuk aku dah memanggil-manggil tu..lagipun..aku dengar bunyi pelikss panggil aku..hahaha..bye..assalamualaikum..:)



PASTFUTURE
MY WORDS
I am beautiful no matter what they say. Words can't bring me down. One day I 'll be a civil engineer ♥


ASK ME




OTHERS

 Readers




MONEY FOR FUTURE




MEMORY



BLOG ARCHIVE

2 perkara dalam satu hari
malas!!
ha?? result exam!!
my all..
kami just budak sekolah^_^
kenduri, kenduri, kenduri..
follower ke 63!!yesss!!
coklat itu cantik??
part time???
last paper..^_^


CREDIT

Template :N.Afiqah
Basecode :Masterly_elmo
Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
Pictures : We Heart It
Best View : Google Chrome